پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226295
چند راه از پا درآوردن ويروس هاي پاييزي
تاریخ انتشار : 1395/06/21 17:38:51
نمایش : 1018
پاييز از هواي سرد و گرم تشکيل شده و براي افرادي که مزاج گرم و تر دارند مناسب است اما براي مزاج هاي سرد و خشک مضر مي باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با فرا رسيدن فصل پاييز ، برگ درختان شروع به ريزش مي کند و ميوه هاي پاييزي رنگ و شکل خود را مي گيرد.
پاييز يک فصل معتدل است و هواي پاکي دارد و از نظر آب و هوا نيازي به نگراني گرما و سرماي آن نيست که البته مزاج انسان ها در اين فصل متفاوت است اما براي حفظ تندرستي و پيشگيري از بروز بيماري هاي فصلي دانستن نکات ذيل موثر است .

 

تاثير فصل پاييز بر بدن انسان 
فصل پاييز از هواي سرد و گرم تشکيل شده و براي کسانيکه مزاج گرم و تر دارند مناسب است اما براي مزاج هاي سرد و خشک مضر مي باشد و اين افراد  به بيماري هاي فصلي مبتلا مي شوند.

 

در پاييز به دليل تغيير مداوم آب و هوا انسان دچار بيماري هاي صفراوي و سوداوي مي شود.

 

بيماري هاي فصل خزان
بيماران صفراوي ، مشکل هضم غذا دارند به همين دليل در کيسه صفراي اين افراد سنگ تشکيل مي شود که از علائم اين بيماري درد شکم و زردي رنگ پوست است . 

 

افراد مبتلا به بيماري سوداوي به پوستشان خشک مي شود که در اينصورت براي رفع خشکي پوستشان بايد با آب ولرم حمام کنند و از روغن زيتون براي استعمال پوستشان استفاده کنند و حتي با مصرف قطره آب ليمو ترش و سيب و هويج  خشکي بدنشان را کاهش دهند .

 

يکي از انواع بيماري فصل خزان ، آنفو لانزا و سرماخوردگي است که باعث تضعيف سيستم ايمني بدن مي شود  که در اين حالت افراد  با وزش بادهاي تند و باران دچار عفونت هاي ويروسي مي شوند . 

 

زخم هاي گوارشي نيز از ديگر بيماري هاي اين فصل است که از دلايل بروز آن ، عادات غذايي غلط ، کشيدن سيگار، عوامل ژنتيکي ، بيماري هاي مزمن و استرس و اضطراب است .

 

در صورتيکه بعد از خوردن غذا به دل درد و حالت تهوع دچار شديد ، براي درمان و بهبودي به پزشک مراجعه کنيد . 

 

اگزما، از شايع ترين بيماري هاي فصل پاييز است و نوعي التهاب پوستي است که علائم آن شامل قرمزي، خشکي، پوسته‌ريزي ، ترک خورده و تاول‌هاي ريز مي‌شود که با خارش و سوزش همراه است .

 

در فصل بهار و پاييز به دليل وضعيت آب و هوا افراد بيشتر به اين بيماري مبتلا مي شوند .

 

در فصل پاييز از چه کارهايي پرهيز کنيم
براي دوري از بيماري هاي فصل پاييز و تري بخشي به بدن و اصلاح خشکي از در معرض قرار گرفتن گرماي ظهر و سرماي بامداد، خوابيدن در جاي سرد، نوشيدن آب سرد، خوابيدن با معده پر، کم خوري و افزايش استرس و اضطراب  پرهيز کنيد .

 

از حمام و شت‌ وشو با آب سرد نيز در اين فصل بايد پرهيز کرد ، زيرا موجب بسته شدن منافذ بدن و تشديد تجمع اخلاط مي‌شود و براي جلوگيري از ايجاد بيماري هاي پوستي ، حمام با آب گرم توصيه مي شود.

 

در فصل پاييز بروز بيماري افسردگي و اضطراب در انسان شايع تر است و براي جلوگيري از ايجاد آن از پر خوري ، مصرف غذاهاي شور ، ترش و تند ، گوشت ، سوسيس ، کالباس و مصرف زياد ميوه اجتناب کنيد.

 

بوييدن عطرهاي طبيعي با مزاج مايل به گرم و تر و گل هايي همچون ياس ، مريم و محمدي نيز باعث تقويت مغز ، کبد و قلب انسان مي شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html